curves-top

Πέντε Πράγματα για να Βελτιώσεις την Ακοή σου

Είτε έχετε διαγνωστεί με απώλεια ακοής είτε όχι, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο επιδείνωσης, καθώς και να βελτιώσετε την συνολική υγεία σας ταυτόχρονα.

Φορέστε τα ακουστικά βαρηκοΐας σας

Εάν έχετε διαγνωστεί με απώλεια ακοής, καλό είναι να πάτε σε ένα κέντρο ακοής, να δοκιμάσετε και να αγοράσετε ακουστικά βαρηκοΐας άμεσα, καθώς θα σας βοηθήσουν τον εγκέφαλό σας να επεξεργάζεται τους και να εμφανίζει όλο και περισσότερους αναγνωρίσιμους ήχους. 

Η ακοή σας δεν είναι το μόνο μέρος του σώματός σας που ωφελείται όταν φοράτε τα ακουστικά σας:

  • Η γενική υγεία βελτιώνεται επίσης. Φαίνεται, πως τα άτομα που φορούν ακουστικά βαρηκοΐας εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά κόπωσης. Πάρτε για παράδειγμα μία γιαγιά, ή ένα παππού που προσπαθεί να καταλάβει τι του λέει το εγγόνι του. Η ενέργεια που ξοδεύει ο οργανισμός του εκείνη τη στιγμή στην προσπάθεια του να κατανοήσει την ομιλία, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε μία βόλτα στο πάρκο.
  • Η ψυχική υγεία μπορεί να διαταραχθεί εάν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα η απώλεια ακοής, ειδικά εάν έχετε απομονωθεί από κοινωνικές συγκεντρώσεις, επειδή δεν μπορείτε να ακούσετε καλά. Υπάρχει μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ απώλειας ακοής και κατάθλιψης μεταξύ ενηλίκων. Αποτελέσματα μελετών δείχνουν πως υπάρχει άμεση σχέση, μεταξύ απώλειας ακοής χωρίς αντιμετώπιση και αυξημένου θυμού, άγχους και κοινωνικής απομόνωσης.

Γυμναστική – Περπάτημα

Η άσκηση είναι ένα από τα πιο ευεργετικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τη γενική υγεία σας.  Η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος στο αυτί. Η καλή ροή του αίματος είναι απαραίτητη για την υγεία των μικροσκοπικών κυττάρων στο εσωτερικό του αυτιού, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη μετάφραση του ήχου, που συλλέγουν τα αυτιά σας, από τον εγκέφαλός σας. Αυτά τα τριχωτά κύτταρα δεν αναγεννιούνται, έτσι η ακοή μας υποφέρει μόνιμα όταν καταστρέφονται ή έχουν υποστεί βλάβη.

Σταμάτα το κάπνισμα

Εάν περιμένατε έναν καλό λόγο για να σταματήσετε το κάπνισμα, τότε θα πρέπει να μάθετε ότι συνδέεται άμεσα με την απώλεια ακοής. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι καπνιστές έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν απώλεια ακοής, από τους μη καπνιστές. Ο κίνδυνος απώλειας ακοής υπολογίστηκε σύμφωνα με τον αριθμό των πακέτων τσιγάρων που καπνίστηκαν και το, χρονικό διάστημα που το κάθε άτομο που συμμετείχε στην έρευνα κάπνιζε.

Οι ιατροί πιστεύουν ότι η νικοτίνη και το μονοξείδιο του άνθρακα στα τσιγάρα ”σφίγγουν” τα αιμοφόρα αγγεία σας, μειώνοντας αποτελεσματικά το οξυγόνο στο εσωτερικό του αυτιού, το οποίο χρειάζεται για να διατηρήσει τα κύτταρα στον κοχλία υγιή. 

Χαμήλωσε την ένταση

Χωρίς αμφιβολία, ο ευκολότερος τρόπος για να αποτρέψτε την απώλεια ακοής είναι να μειώσετε την ένταση του θορύβου στο περιβάλλον σας. Το Εθνικό Ινστιτούτο Κωφών και Άλλων Διαταραχών Επικοινωνίας (NIDCD) εκτιμά ότι 26 εκατομμύρια Αμερικανοί έχουν απώλεια ακοής που μπορεί να οφείλεται σε έκθεση σε θόρυβο. Για πολλούς από εμάς, η απλή μείωση της έντασης στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο αυτοκινήτου και η προσωπική ηλεκτρονική συσκευή είναι εξίσου επωφελής. 

Εμβοές και αντιμετώπιση

Οι περισσότεροι ασθενείς αναπτύσσουν εμβοές ως σύμπτωμα απώλειας ακοής, που προκαλείται είτε λόγω ηλικίας, είτε από την μακροπρόθεσμη βλάβη της ακοής από κάποιο ακουστικό  τραύμα στο παρελθόν. Η απώλεια ακοής προκαλεί λιγότερα εξωτερικά ηχητικά ερεθίσματα που μπορούν να φτάσουν στον εγκέφαλο. Σε απάντηση, ο εγκέφαλος αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται τις διαφορετικές ηχητικές συχνότητες. Οι ασθενείς με απώλεια ακοής και με εμβοές μπορεί να βρουν ανακούφιση από τη χρήση ακουστικών βαρηκοΐας.